Leeft een vleesetende plant van het bloed, net zo als andere planten van water leven?

Toegevoegd na 5 minuten:
http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://wb4.itrademarket.com/pdimage/23/532023_hapus0.jpg&imgrefurl=http://tks4ady.indonetwork.net/532023/tanaman-nepenthes-kantong-semar.htm&usg=__WKorglOVmT7QAKQIm2Mdesnp4co=&h=736&w=671&sz=176&hl=nl&start=22&itbs=1&tbnid=8_YUs_NW3mLLcM:&tbnh=141&tbnw=129&prev=/images%3Fq%3DNepenthes%26gbv%3D2%26ndsp%3D18%26hl%3Dnl%26sa%3DN%26start%3D18

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.7K

Het beste antwoord

Vleesetende planten zijn planten die in gebieden leven waar de grond voedselarm in bomen of op rotsgronden vaak in waterrijke omgeving. door aanpassingen aan de bladeren zijn ze in staat om insecten die op de planten afkomen al dan niet gelokt door heldere kleuren of aanlokkelijke geuren (voor insecten) te vangen waarna enzymen de insecten afbreken tot elementen opgelost in water die door de plant via de bladeren opneembaar zijn.
het uitwendige skelet (chitine) is vaak onverteerbaar en blijft achter als getuige van de slachting door de plant. Vaak is dit de enige manier waarop de plant de voedingsstoffen op kan nemen omdat het wortelstelsel weinig ontwikkeld is en zeer zoutgevoelig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Een vleesetende plant leeft van de voedingsstoffen die hij uit het dier haalt, dat hoeft niet exclusief bloed te zijn.

Andere planten leven niet van water op zich, maar van de voedingsstoffen die met dat water meekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oke bedankt, dat bedoelde ik eigenlijk.
Vleesetende planten verteren insecten tot een vloeibare massa. Hier leven ze van. Dus het totaal van een insect en niet alleen het bloed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vleesetende plant haalt voedingsstoffen uit vlees, maar neemt ook wel degelijk water tot zich. Denk aan dauwdruppels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vleesetende planten hebben ook gewoon water en koolstofdioxide nodig voor hun fotosynthese, zodat ze koolhydraten kunnen maken.
Vleesetende planten vangen de insecten omdat sommige voedingsstoffen, zoals stikstof, op die plek niet in de grond zitten.