Ik heb wel eens gras op de rug van een koe zien groeien. (Duitsland)
De huid was vervuild. Zaad wat dan op de rug van het beest waait gaat dan vanzelf kiemen.
Water geven hoeft niet , de koe liep toch de hele zomer buiten.
Koe liep met kalf lekker in de wei. Er was zeker geen sprake van slechte verzorging.
Werkt denk ik hetzelfde als gras tussen de tegels. Als de tegels pas gelegd zijn groeit er geen gras tussen. (Zand)
Als ze een tijdje liggen en er komt vuil tussen dan kan het onkruidzaad daarin kiemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

niet bij rondlopende dieren.Wel kan er wat alg groeien op het schild van een zee schildpad
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik mijn kat had begraven in de achtertuin bloeiden de rozen wel heel erg mooi dat jaar.
Maar op een levend dier gaat dat niet lukken denk ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel eens een paard met een kastanjeboom op zn rug gezien. hahaha

Nee, dat is niet mogelijk, een plant moet zijn wortels ergens in vast kunnen zetten en haren van een dier is niet voldoende. Wel kan er schimmel groeien tussen de haren als je het dier niet verzorgd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zee-anemonen kunnen op schelpen groeien, dus ja dat kan... (Ja anemonen zijn niet echt plant en ook niet echt dier, maar toch...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn weinig groepen planten die zo fascinerend zijn als de vleesetende planten. Het is natuurlijk wonderbaarlijk dat deze planten de rollen volledig omkeren. In plaats van gegeten te worden door dieren eten deze planten zelf dieren op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zover ik weet bestaan er geen planten die parasiteren op dieren. Wel planten die meegedragen kunnen worden op een dier (algen en zeewier op grote zeedieren, het hierboven genoemde voorbeeld van de grassprietjes op de koe), maar geen planten die hun wortels in het dier steken en daar hun vocht vandaan halen.
Ik kan me voorstellen dat het vocht dat in een dier aanwezig is, voor een plant niet bruikbaar is tot nadat het dier tot ontbinding is overgegaan.

Er zijn natuurlijk wel heel veel schimmels die op levende dieren 'parasiteren', maar een schimmel is geen plant.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar het schijnt is ooit in een long van de Rus Artyom Sidorkin een spar ontkiemd. Nogal bizar verhaal, en er wordt getwijfeld aan de echtheid, maar toch... technisch gezien kan het
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nadat deze is gestorven. Zeker en vast!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Levende hogere dieren hebben een afweersysteem dat lichaamsvreemde cellen herkent en afstoot. Plantencellen verschillen gigantisch van diercellen en zouden dan meteen worden afgestoten.
De enige uitzondering zijn de dode weefsels, zoals het schild van de schildpad. of de haren van zoogdieren, en de veren van vogels. Vaak hebben deze weefsels door hun hardheid en hun droogheid onvoldoende voedsel, waardoor planten hier toch niet lekker op groeien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In zee, komen heel vaak algensoorten voor die op zeedieren leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is een schimmel een plant ? Ik denk het wel .

Mensen en dieren kunnen last krijgen van een schimmelinfectie. Bij mensen vooral in de mond en rond de edele delen ( of er in : Candida is ook een schimmel ) .

De schimmel groeit dan op en in de huid. Vooral bij mensen met een immuniteitsziekte kan de infectie zich hardnekkig man manifesteren.