mijn vader heeft ab negatief mijn moeder b positief hoe kan ik dan 0 positief zijn ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Antwoorden (3)

Dat is onmogelijk als dit je vader en je moeder zijn inderdaad.

Toegevoegd na 1 minuut:
Je vader zou jou of een a of een b geven en je moeder een b óf een O (dat laatste weten we nooit).

Je bent dan altijd AB of B, nooit 0.

Toegevoegd na 13 minuten:
Dikke kans dat één van de twee toch niet die bloedgroep heeft. Foutje gemaakt bij het bepalen of onthouden?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen de moeder weet zeker dat zij de moeder is ;-) ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
http://www.sanquin.nl/bloed-geven/over-bloed/bloedgroepen/faq/#faq-389644
Vraag om opnieuw de bloedgroepen te bepalen en anders om een DNA-test.....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@mobie1980: je bedoelt de biologische moeder
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee zijn eigen moeder. Is (als er bv geboorte Fotos zijn) zijn moeder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vraagsteller weet nooit 100% zeker wie zijn moeder is natuurlijk, zijn moeder weet wel 100% zeker of hij haar kind is! Ook foto's van een geboorte geven geen 100% zekerheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je vader B- is kan alles wel, dus weet je zeker dat je vader AB is?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je thuis geboren bent en daar is bv een opname van. En je herkent jezelf op fotos nou en of je dan zeker weet dat dat je moeder is. Een vader weet het nooit zeker. (niet dat jou moeder vreemd ging. Laat ik dat voorop stellen.) jou kind komt uit jou. In een ziekenhuis kan je verwisseld worden. Thuis niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je zelf O of heb je O bloed gekregen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hoeft ook helemaal niet op je tweelingzus te lijken! Jullie zijn twee-eiig en dan lijk je net zoveel of net zoweinig op elkaar als andere broers en zussen. Wat zeggen je ouders ervan?
Genen bestaan in paren. Het genenpaar van je vader is duidelijk: A en B. Het genenpaar van je moeder is óf B en B, óf B en O.

Omdat je vader zeker geen O-gen heeft om door te geven, en O recessief is, kan een kind van een AB-ouder nooit bloedgroep O hebben.

Het kan trouwens heel goed dat de bloedgroep van je vader of die van jou gewoon verkeerd geregistreerd staan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of er is een fout gemaakt bij het bepalen en registreren van de bloedgroep of en dat hoor je mischien niet graag, is één of geen van beide je ouders.
Ik denk dat je beter eens een gesprek aangaat met je ouders, pover deze kwestie.
Mischien steunt het allemaal op een misverstand.
Dit probleem mioet je gedrieën oplossen, want anders zou er eens een breuk in jullie familie kunnen komen, met alle nare gevolgen vandien
Robby BB