Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je een grote hond kruist met een kleine hond, hoe zorgt hondelichaam dat babyhond in de baarmoeder van de kleine hond ( moeder)past?

"alle honden kunnen met elkaar voortplanten" staat in een artikel dat ik nu aan het lezen ben. Honden hebben bovendien maar één gen dat hun grootte bepaalt.
Nou ben ik benieuwd, als je een grote hond ( vader ) met een kleine hond ( moeder ) kruist , wordt dan het gen dat de grootte van de baby hond aangepast aan de grootte van de moeder ?
Ik heb het hier natuurlijk over een kunstmatige kruising , want ik denk niet dat grote honden het "doen "met kleintjes.

Toegevoegd na 9 minuten:
Omgekeerd kan het natuurlijk ook , grote moeder met kleine vaderhond . Zeg maar een chihuahua vader met een Duitse herder moeder. Maar de noodzaak voor een klein babyhondje is dan niet aanwezig.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
9.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Enigszins kan er een aanpassing plaats vinden, maar ieder hondenras heeft genen die ook lengte en grote bepalen.
Dit is zo extreem voorbeeld dat het geen goed afloop kan hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De moeder past zich aan en de kleine past zich aan, en wel zodoende dat er een compromis uit komt dat voor beide partijen haalbaar is... Zo gaat dat in de natuur...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
xinix wat lul je toch weer, dit soort gevallen eindigt in een keizersnee of erger.
-1
De moeder kan zich niet aanpassen, behalve dan van binnen zo veel mogelijk ruimte maken voor de zwangerschap, wat vanzelf gebeurt als de baarmoeder groeit. Vaak gaat het ook fout met zo'n zwangerschap en krijgt het teefje een miskraam of een gedeeltelijke miskraam zodat ze maar één puppie krijgt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding