de broedtijd is van eind juli tot september.
daar kan je de rest uit afleiden.
Rieneke1
11 jaar geleden
Bij een struisvogel heet het ritueel dat vooraf gaat aan de voortplanting niet de bronst maar de balts. Deze wordt gevormd door loopspelen met opstaande veren, zijsprongen, het zwaaien van de hals. Het roepen van de hanen in paringstijd, de baltsroep, lijkt op het gebrul van een leeuw op grote afstand. Na een uitgebreid spel laat de hen zich op de grond vallen en onder vleugelgeklap voltrekt zich de paring.

Struisvogels zijn geslachtsrijp op 2-3 jarige leeftijd. De broedtijd is tussen eind juli en september. Het mannetje maakt een nest in een kuil op de grond. De hennen leggen elk 10-15 grote roomwitte eieren. Een struisvogelnest kan wel 40 eieren bevatten. De broedduur is ongeveer zes weken.
Amadea