Wat voor voer mag en kan ik 3 soorten koudwatervissen geven in één aquarium?

Het merendeel guppy's, wat zwaarddragers en 2 black molly's.
Ik heb guppyvoer en tropisch menu. Dus droog voer.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Koudwatervissen?

De drie door jou genoemde soorten zijn geen koudwatervissen maar tropische vissen dus ik zou er snel een aquariumthermostaat inhangen!

Verder maakt het niet zoveel uit zolang je maar voldoende afwisselt. Wissel niet teveel af met droogvoer want eens geopend gaan de vitamines daar snel uit verloren. Koop dus zoveel mogelijk kleine verpakkingen. Verdere afwisseling kan je dan bereiken met diepvriesvoer. Tubifex en daphnia bijvoorbeeld zullen de door jou genoemde soorten wel waarderen als diepvriesvoer. Bij mij happen de zwaarddragers ook al eens van wat komkommer maar ik weet niet of ze het alleen zouden kunnen opeten. Bij mij doen mijn algeneters dat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ze aangeschaft met de verzekering dat het koudwater, of kamertemperatuur vissen zijn en ik heb ze al weken.
De guppy's hebben ook al jongen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Diegene die jou dat vertelt heeft (de verkoper in de dierenwinkel vermoed ik?) heeft er dan (zoals gewoonlijk) weinig kaas van gegeten. Je kan beter naar een aquariumwinkel gaan. Daar praten ze ook vaak de meest onnozele verkoopspraatjes na maar het is daar gewoonlijk toch al minder erg gesteld. De door jou gehouden vissen voelen zich het prettigst bij een temperatuur van 23-25°C (dat noemt men dus geen koudwatervissen meer). Als dat bij jou het geval is zonder thermostaat is er natuurlijk geen probleem. Is het water kouder dan is een thermostaat vereist voor het welzijn van de dieren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, het water is niet zoals het koud uit de kraan komt.
23 - 25 'C is het wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan lukt het wel. Over de kraan gesproken: blijf zeker wel vers koud water uit de kraan nemen, laat het dan op temperatuur komen voor je water ververst. In warm water zit namelijk niet voldoende zuurstof. Bovendien moet je je filter niet al te lang uit laten (indien dit al nodig is voor het waterverversen) als je al water klaar hebt staan. Succes!

Andere antwoorden (1)

Je moet als je een dobey vlakbij heb zitten daar tropisch menu halen !!