kan het zijn dat mensen zonder hoektanden geboren worden?

want mijn zus heeft geen hoektanden

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
3.1K

Antwoorden (9)

Kleine afwijkingen komen altijd voor, een teen extra, een vinger minder... Zo kan het ook zijn dat er bij je zus geen hoektanden bijgeleverd zijn... Dat gebeurt soms, zonder aanwijsbare reden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als jouw zus er geen heeft dan is zij het levende bewijs dat dit dus mogelijk is......

... mag ik even heel voorzichtig vragen waarom je daar nu zelf niet op bent gekomen????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat hij dit zo bedoelt. Ik denk dat de vraag anders geformuleerd had kunnen worden: Komt het vaak voor dat mensen zonder hoektanden worden geboren? Welke nadelen heeft het als iemand geboren wordt zonder hoektanden? Hiervoor moet je eigenlijk weten wat hij zijn doel is n.a.v. de vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsja, dan heetf hij toch een heel groot gedeelte van zijn vraag weggelaten.... 90% ongeveer...
Volgens mij geef je zelf het antwoord al want je zegt zelf dat je zus geen hoektanden heeft. Dan zal zij dus zonder hoektanden geboren zijn en dan is het dus mogelijk dat mensen zonder hoektanden geboren worden. Een genetisch foutje! Misschien zijn er meer mensen in jullie familie die zonder hoektanden geboren zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij wordt iedereen zonder tanden dus ook hoektanden geboren (:

Toegevoegd na 2 minuten:
Deze vraag is door mij kritisch bekeken voor ik antwoord geef, daar ik anders weer een opmerking van antwoordman krijg dat ik de vraag niet heb gelezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Letterlijk het antwoord dat ik had willen geven (behalve de toevoeging dan).
+1 van mij
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen ik ter wereld kwam had ik ook helemaal geen tanden.
Was al bang dat ik een afwijking had, maar gelukkig, ik was niet de enige.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus dan doe ik het maar een keertje :p
Het is niet waar dat iedereen zonder tanden wordt geboren.... Helaas, maar het komt regelmatig voor dat baby's met 1 of meer tandjes worden geboren die reeds doorgebroken zijn. Genoeg te vinden op internet ;-) http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=J41ETLGB_1 http://www.babyenkindinformatie.be/index.php?tag=tanden Ook worden baby's gewoon met tanden geboren, echter liggen deze nog verscholen onder het tandvlees. "Ver voor de geboorte worden de tanden van uw kind in de kaak gevormd. Dat begint al rond een week of zes. Als uw kind wordt geboren, liggen alle tanden en kiezen nog onzichtbaar onder het tandvlees klaar om door te breken." http://www.icare.nl/klant_en_familie/u_en_uw_kind_/_zwangerschap/zwangerschapskalender_/zwangerschapskalender/maand_1/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, oke... kan iemand mijn plusje nog even weghalen :) Maar even serieus, dat wist ik niet. Bedankt voor de info Meesleepbeest.
Ik zal mijn vrienden er even op wijzen dat als ze weer naar de tandarts gaan, dat ze ook meteen even hun ongeboren vrucht laten nakijken :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja sorry ;-)
Hmmz vind je dat een gevalletje: "Je bent nooit te jong om met een beugeltje te beginnen" ?? whaha Euh.. Bij nader inzien wellicht een beetje ijnlijk bij de geboorte.... Ai.
AWM
14 jaar geleden
Bij een baby worden de melktandjes gevormd vanaf de 4e week in de embryonale fase. Een baby wordt dus wel met hoektandjes geboren, je kunt ze alleen nog niet zien.
De mogelijkheid bestaat dat ook de kaak grootte een rol mee speelt.
Als die te klein is en er niet voldoende ruimte is.
Of er is in de aanleg iets mis gegaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Cavi,
Wat je beschrijft dat klopt maar ook het niet kunnen ontwikkelen is mogelijk.
Groetjes Liesbeth
Door de jaren heen is de hoektand steeds kleiner geworden. Waar de tand vroeger werd gebruikt om vlees van botten te scheuren, eten we nu steeds vaker filet, of hapklare brokken. Sommige mensen hebben niet meer dan wat een tandarts een kegeltand noemt als hoektand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan, zoals je zelf kunt zien!
Ik zelf ben zonder 1 vaste kies geboren. Inmiddels ben ik 47 jaar en nog in het bezit van een prachtige, bere sterke, melkkies. Zodra die eruit is zit er dus wel een gat.
Mijn dochter heeft precies hetzelfde maar daar is voor gekozen om met een beugel de tanden bij elkaar te trekken. Prachtige oplossing, je ziet er niets van.
Voor jouw zus zal er toch ook wel iets verzonnen zijn of worden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als student tandheelkunde kan ik zeker zeggen dat dat voorkomt! Vaker nog missen mensen een ondertand.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn zoon heeft er twee te veel! Hebben ze misschien gewisseld?