kan het zijn dat mensen zonder hoektanden geboren worden?

want mijn zus heeft geen hoektanden

Weet jij het antwoord?

/2500

Kleine afwijkingen komen altijd voor, een teen extra, een vinger minder... Zo kan het ook zijn dat er bij je zus geen hoektanden bijgeleverd zijn... Dat gebeurt soms, zonder aanwijsbare reden...

Als jouw zus er geen heeft dan is zij het levende bewijs dat dit dus mogelijk is...... ... mag ik even heel voorzichtig vragen waarom je daar nu zelf niet op bent gekomen????

Volgens mij geef je zelf het antwoord al want je zegt zelf dat je zus geen hoektanden heeft. Dan zal zij dus zonder hoektanden geboren zijn en dan is het dus mogelijk dat mensen zonder hoektanden geboren worden. Een genetisch foutje! Misschien zijn er meer mensen in jullie familie die zonder hoektanden geboren zijn.

Volgens mij wordt iedereen zonder tanden dus ook hoektanden geboren (: Toegevoegd na 2 minuten: Deze vraag is door mij kritisch bekeken voor ik antwoord geef, daar ik anders weer een opmerking van antwoordman krijg dat ik de vraag niet heb gelezen.

De mogelijkheid bestaat dat ook de kaak grootte een rol mee speelt. Als die te klein is en er niet voldoende ruimte is. Of er is in de aanleg iets mis gegaan.

Door de jaren heen is de hoektand steeds kleiner geworden. Waar de tand vroeger werd gebruikt om vlees van botten te scheuren, eten we nu steeds vaker filet, of hapklare brokken. Sommige mensen hebben niet meer dan wat een tandarts een kegeltand noemt als hoektand.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoektand

Ja dat kan, zoals je zelf kunt zien! Ik zelf ben zonder 1 vaste kies geboren. Inmiddels ben ik 47 jaar en nog in het bezit van een prachtige, bere sterke, melkkies. Zodra die eruit is zit er dus wel een gat. Mijn dochter heeft precies hetzelfde maar daar is voor gekozen om met een beugel de tanden bij elkaar te trekken. Prachtige oplossing, je ziet er niets van. Voor jouw zus zal er toch ook wel iets verzonnen zijn of worden?

Als student tandheelkunde kan ik zeker zeggen dat dat voorkomt! Vaker nog missen mensen een ondertand.

Mijn zoon heeft er twee te veel! Hebben ze misschien gewisseld?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100