Logisch gezien zal de biomassa toenemen naarmate de levensvormen in de vorm van mens en dier toenemen. Een belangrijk deel van de 'afval' producten zal weer op de een of andere manier in de voedselketen terecht komen, een ander deel zal omgezet worden in gassen of 'opgeslagen' worden op b.v. de zeebodem en wellicht in de verre toekomst in de vorm van fossiele brandstoffen weer beschikbaar komen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het lijkt me dat zoiets niet aan te tonen valt. Dus geen ja en geen nee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien we de menselijke activiteiten buiten beschouwing laten. Nee, de natuur is altijd op zoek naar evenwicht.

De mensheid echter "verstoort" het evenwicht. Groeit ongenadig hard en neemt dus toe in biomassa. De menselijke biomassa moet weer gevoed worden, waarvoor er steeds meer veeteelt gehouden wordt. Dus ook weer een toename.

Dit kan doorgaan totdat er op een dag een tekort zal optreden. Want dit jaar en volgend jaar al gebeurd voor bijvoorbeeld enkele granen, suiker en vlees.