Nee want we hebben geen bladgroen korrels alleeen als je bladgroenkorrels heb kan je glucose maken maar een mens kan dat nooit hebbeb allee. Bomen en planten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan het! Voor meer info zie bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan. Maar dan via andere stoffen zoals vetten of eiwitten. (dit gebeurt bij een tekort aan glucose)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mensen kunnen geen glucose AANMAKEN. aanmaken kan alleen door platen, die hebben namelijk bladgroenkorrels waar dat mogelijk is. Mensen hebben wel glycogeen in het lichaam (de vaste vorm van glucose) en als het nodig is bijvoorbeeld in het geval van een laag glucosegehalte in het bloed, dat kan het lichaam van glycogeen weer glucose maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijna alle koolhydraten uit het voedsel worden omgezet naar glucose omdat alleen glucose door het bloed wordt getransporteerd naar de lichaamscellen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ook andere bronnen kunnen worden gebruikt. In de cellen is AcCoA een belangrijke tussenstof tussen vetten, aminozuren en koolhydraten).