Zijn er mensen die met wilde dieren om kunnen gaan?

Zoals leeuwen en tijgers aaien die in het wild rondlopen.
In hun natuurlijke omgeving.
Zonder ze eerst tam te maken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
3.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jahoor! Hier, in haar natuurlijke huisomgeving, heb ik een roodharige vrouw. Wild is ze zeker, echter ze wordt bijna tam! :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het niet, en anders hebben ze geluk gehad. (Dan had de leeuw waarschijnlijk net gegeten :-)

Het beste antwoord

Ja,

Zie bijvoorbeeld hier: http://www.youtube.com/watch?v=A5rN1m2nJzk

Deze mensen weten zich aan te passen aan het gedrag en de sociale regels van deze wilde dieren. Persoonlijk vind ik dat heel knap omdat dergelijk gedrag en de sociale regels heel anders zijn dan wij als mens gewend zijn. Maar goed, sommige mensen kunnen het dus.

Toegevoegd na 7 minuten:
Er was ook een frans meisje, Tippi Degré, dat in Namibië gewoon met wilde dieren omging alsof het haar vriendjes uit de kleuterklas waren.

http://www.youtube.com/watch?v=zLoN6pD_JeA
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die Tippi Degré is ongelooflijk!
Hoe bestaat het toch...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja he? Ze is net Mowgli!
Er staan nog een paar filmpjes van haar op youtube.
Zoals deze: http://www.youtube.com/watch?v=h9-NbAQ2cIc

Andere antwoorden (9)

Antwoord op de hoofdvraag: Jazeker, dompteurs doen niet anders...

Antwoord op de toelichting: Maar dat doen ze niet als het puur wilde dieren zijn, dan kan het niet... Die wilde dieren laten zich niet hun wil opleggen door iemand die veel zwakker is dan zij...

Toegevoegd na 4 minuten:
In het oude Egypte kon men het wel...

Daar moest je om te bewijzen dat je een priester was een vogel op je schouder dwingen, lukte je dat dan kon je je wil opleggen aan een vogel en was je geslaagd voor het priester-examen...
Wilde je echter opgaan voor hogepriester, dan moest je bewijzen dat je tegen de wil van wilde dieren kon overleven in een kooi... Je werd opgesloten met twee hongerige luipaarden en als je de volgende morgen er levend uitkwam, was je geslaagd...

Maar tegenwoordig weet niemand meer hoe je dat moet doen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In elk geval zijn er mensen die het proberen. Tamelijk beroemd is Timothy Treadwell.

Timothy Treadwell (29 april 1957 - 5 oktober 2003) (geboren Timothy Dexter) was een Amerikaans natuurbeschermer en fanaat van grizzly beren. Hij heeft ongeveer dertien zomers tussen de grizzly beren van het Katmai National Park in Alaska doorgebracht. In 2003 is Timothy Treadwell samen met zijn vriendin Amie Huguenard ten slotte gedood en gedeeltelijk opgegeten door een grizzly beer. Dit was het onderwerp van de documentaire Grizzly Man van Werner Herzog.

Verdere info zie bron
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja.

ik her inner mij nog een documentaire over een journalist of wetenschapper die tussen gorillas bevondt.
zij kon niet meteen tussen de dieren komen, maar heeft een tijd geduurd voordat de groep haar accepteerde.

maar in meeste gevallen zal het te riskant zijn om tussen wilde dieren te bevinden. onmogelijk is het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Jane Goodall!?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Jane_Goodall
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet geen namen meer, maar zou goed kunnen zijn dat deze persoon het is.
Er loopt een docu seri op Discovery animal planet waar een kerel onder de wilde leeuwen leeft en die ook aait ,maar ik weet zijn naam niet , je moet maar eens gaan kijken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles in de natuur heeft te maken met leiding hebben en ondergeschikt zijn.
Er zijn mensen die een heel groot overwicht hebben op dieren, die dieren voelen zich onderdanig als deze mensen in de buurt komen.
Als je zonder angst en vol vertrouwen recht op een hond afloopt, zal hij zich bijna altijd onderdanig opstellen, niet bijten zelfs niet eens blaffen.
De hond zal zich klein maken en afwachten .
Zo kunnen alle dieren reargeren op bepaalde mensen, terwijl andere niet eens een kat kunnen aaien zonder gekrabt te worden.
Dus deze mensen bestaan zeker wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gaf een makkelijk voorbeeld, ieder dier zal je op een andere manier moeten/ kunnen benaderen, het in de ogen kijken b.v. mag zeker niet bij een aantal soorten dieren, terwijl het bij anderen juist wel kan.
Er zijn mensen die zonder het te kunnen verklaren met wilde dieren om kunnen gaan.
Als je, je nederig opsteld, dan hoeft er geen strijd te wezen, stel je, je dominant op, dan kan het goed uit pakken of juist niet.
Ik denk dat deze mensen dicht bij de natuur staan en luisteren naar hun gevoel, het oergevoel dat nog steeds ergens in de mens zit.
Dat kan. Het punt is, dat mensen ook gewoon wilde dieren zijn die binnen hun groep 'sociaal' gedrag vertonen. Zolang je je aan het 'sociale' gedrag van het type dier houdt, kun je ver komen met het omgaan. Het is echter sterk afhankelijk van het individu hoever dit lukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorop gesteld dat je een wild dier NOOIT tam kunt maken, zijn er in de geschiedenis best wel mensen geweest die met wilde dieren opgroeiden, maar écht voor 100% zijn ze nooit te vertrouwen.
Ook 'tam' geboren wilde diersoorten blijven hun instinct houden om te overleven, heersen, veroveren etc. Mooi voorbeeld in deze waren wel het legendarische duo Siegfried & Roy.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een verhaal van 2 Engelsen die een leeuw kochten op de markt, deze opvoeden tot hij te groot werd, toen ze de leeuw na jaren in Afrika opzochten hekende de leeuw ze, zo een mooi filmpje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Onlangs stond er een vraag op "goeie vraag", n.l. "zou je alle dieren zo kunnen domesticeren als de hond?"
Bij één van de antwoorden zat een link naar een film over Kevin Richardson, "the man who lives with lions".
Hier is op te zien hoe deze Kevin Richardson gewoon tussen de leeuwen in gaat liggen. Ook sluit hij vriendschap met hyena's en een giraf. Ik vond het een erg indrukwekkende film. Boeiend om te zien hoe hij omging met deze toch wilde dieren. De leeuwen leken eerder op poesjes in zijn bijzijn. Echt een aanrader!