Als de eitjes van de huisspinnen uit komen gaan de spinnetjes dan gezamenlijk op pad?

Er liep net een spin op de stoel waarin ik zit. Nu vraag ik me af of er meer spinnen op/in de stoel kunnen zitten. De stoel heeft een holle ruimte onder de zitting. Waar leggen de huisspinnen hun eitjes. Ben bijna nergens bang maar huisspinnen, van die grote, vind ik vreselijk!!!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
6.2K

Antwoorden (4)

Spinnen zijn solitaire en territoriale dieren. Dus ze leven zeker niet in groepen. Vaak leggen ze wél op dezelfde plek hun eitjes. Dit omdat de omstandigheden zoals temperatuur, vocht e.d. goed zijn.
Als de eitjes uitkomen zullen de sterkere de zwakkere opeten en hun eigen weg gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
(Huis)spinnen gaan allemaal hun eigen weg. Dit neemt natuurlijk niet het feit weg dat er misschien nog een spin in je stoel kan zitten, echter is die kans heel klein omdat spinnen elkaar opeten bij honger, en zoveel lekkers zal er binnen wel niet zitten..
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In een stoel legt een spin geen eitjes, dat is te bewegelijk, daar hoef je echt niet bang voor te zijn.

Dus kan je ook concluderen dat er niet meer spinnen in de stoel verblijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Spinnen leggen eitjes in een soort ronde cocon van spinrag. Hier kunnen honderden spinnetjes uitkomen. Zodra ze uitkomen, zwermen ze alle kanten op. Meestal blijven ze niet bij elkaar, maar als er genoeg ruimte in de zitting van je stoel zit, kunnen er best meerdere spinnen leven.