Weet iemand of dit dan wel een varen is?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
Amadea
11 jaar geleden
Dit ziet eruit als een tak van dezelfde plant als de vorige foto, maar dan verder naar onderen afgeknipt - waar de bladeren voller zijn.

Het beste antwoord

Nee het is geen varen, maar een van de velen schermbloemige.
Roomse kervel lijkt hier erg op, maar is nogal zeldzaam, dus zal het fluitekruid zijn.
Deze wilde plant, krijgt in het najaar altijd nog even een opleving voor het winter wordt, soms komt het zelfs nog tot bloei, terwijl de hoofdbloei in het voorjaar is.
Het komt omdat de daglichtlengte in de herfst, even het zelfde is als in het voorjaar en wordt de plant even 'gefopt' .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
MissBiggie
11 jaar geleden
Fluitekruid was ook mijn eerste gedachte :) +

Andere antwoorden (2)

Het lijkt mij een varen, maar door de twijfelachtige vraagstelling kan het ook zijn dat het een kruid is. Ik heb eerder varens gezien die in zijn eentje aan een stengel zat, maar hier zijn het meerdere aan een dikke stengel. Maar toch weet er ik het bijna zeker, dit moet een varen zijn! Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
het lijkt op ledervaren wat gebruikt word in de bloemisterij als vuller in de boeket komt meestal uit costa ricaen equador