Is bij een ééneiige tweeling in geval van homoseksualiteit,de kans groter dat ze allebei homo zijn,dan dat één het is en de ander hetero?

Gisteren zag ik twee broers op t.v.,waren tweeling en beiden homoseksueel.Ik vond het nogal bijzonder,maar misschien is dat niet zo bijzonder,vandaar de vraag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
2.4K

Het beste antwoord

Van homofilie is bekend dat het zowel nature als nurture
als beinvloedende factoren heeft.
Een eeneiige tweeling heeft dezelfde genen en krijgen een meestal soortgelijke opvoeding.
Het verschillend willen wezen van de individuen van de tweeling kan polarisatie veroorzaken , maar dat hoeft niet.
Immers zijn het twee mensen die een verschillend denkpatroon ontwikkelen vanaf de eerste dag van hun mentale bestaan.
Het ligt dus voor de hand dat beide mensen dezelfde sexuele geaardheid kunnen ontwikkenlen, in de nurture echter zitten verschilfactoren die evenzogoed het geaardheidspectrum per persoon verschillend kunnen triggeren.
De kans dat beiden homo zijn kan dus wel maar ligt niet op voorhand vast.
Gelukkig heeft ieder individu zijn eigen weg te gaan , ook al zijn ze uit hetzelfde vlees gevormd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ha, day Denkbeeld;

Tussen homosexualiteit (of welke andere seksuele voorkeur dan ook) is nog nooit een verband met erfelijkheid vastgesteld. De oorsprong ligt voor het overgrote deel opgesloten in de psyche; men wordt gevormd door zijn opvoeding, leefomgeving, ervaringen, etcetera. Dat twee helften van een tweeling die beiden op dezelfde manier zijn opgegroeid dezelfde seksuele geaardheid hebben vind ik dan ook niet echt bijzonder. Allebei hetzelfde opgegroeid en de één homo en de ander hetero is moeilijker te verklaren.

Toegevoegd na 22 seconden:
'day' -> 'dat'....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het wel met Hans eens, alleen zie je ook wel dat homo's van jongs af zich toch voor hele andere dingen interesseren en nooit op een vrouw verliefd is geworden. Misschien dat toch, naast psychische factoren er genetische afwijking mogelijk is. Dit is overigens niet bewezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ken veel eeneiige tweelingen die dezelfde seksualiteit hebben, maar weinig eeneiige tweelingen die een verschillende seksualiteit hebben. In mijn observering is de kans aanzienlijk groter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De homoseksualiteit is aangeboren en heeft niets met opvoeding te maken.
Dat een tweeling dus een grotere kans maken om beide n Homo te zijn lijkt mij te ver gezocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wellicht zijn er statistieken over te vinden.!
nee,omdat iedder kind een idividu is met een eigen voorkeur,ziel,hersenactiviteit