Nee hoor, vleerhonden doen dat ook...

Vleerhonden bedrijven orale seks

Sommige vrouwtjesvleermuizen verlengen de copulatie door het mannetje met orale seks te stimuleren. Dat hebben Chinese wetenschappers ontdekt. Onderzoekers van het Guangdong Entomological Institute vingen zestig vleerhonden en observeerden hoe mannetjes en vrouwtjes geslachtsgemeenschap met elkaar bedreven. De dieren copuleren in een positie waarbij het mannetje het vrouwtje van achteren penetreert. Maar bij 14 van de 20 paartjes die de wetenschappers observeerden, reikte het vrouwtje ook haar kop naar voren om de penis van het mannetje tijdens de geslachtsgemeenschap te likken. Fellatio in de wereld van de vliegende zoogdieren dus. Deze paringen namen aanzienlijk meer tijd in beslag dan de ‘conventionelere’ vrijpartijen waaraan de andere vleerhonden zich overgaven. De resultaten van het opmerkelijke onderzoek zijn gepubliceerd in het tijdschrift PLoS One. De vleerhonden die tijdens het onderzoek werden geobserveerd, behoorden tot de soort Cynopterus sphinx. In Zuidoost-Azië worden deze vleerhonden vaak in enorme kolonies aangetroffen. Mannetjes delen hun leefruimte doorgaans met kleine harems die bestaan uit leden van het andere geslacht.

Bron en video: New Scientist
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zie de antwoorden, want volgens mij is deze vraag onlangs nog 'voorbijgekomen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nee, bonobo's lusten er ook wel pap van.
Rieneke1
14 jaar geleden
als mijn hond een teefje dekt likt hij ook aan de vagina van de teef