Waarschijnlijk familie van de gemsbok (Oryx gazella). Dit is is een Afrikaanse antilope die voorkomt in droge streken zoals de Kalahari en de Namib-woestijn. De gemsbok is een soort oryx uit de onderfamilie der paardantilopen en wordt ook wel spiesbok genoemd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een algazel (Oryx dammah), ook wel sabelantilope of sabeloryx genoemd, is een antilope van de droge streken van het Midden-Oosten en Noord-Afrika.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Algazel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Algazellen (Oryx dammah)
De wetenschappelijke benaming voor de Algezel is Oryx dammah. De Algazel heeft qua uiterlijk wat weg van een combinatie tussen een bok en een paard. Hij komt voornamelijk voor in woestijnachtige gebieden.