waarom is het zo irritant als je een haar op je huid voelt? het weegt bijna niets!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (3)

omdat het bijna niks weegt beweegd het ook snel en het bewegen van de haar op je huid voel je dan en dat gaat kriebelen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een haar is weliswaar heel licht,maar hij gaat vaak "kruipen", onze huid registreerd dit en geeft het door als vervelend of irritant.
Het vreemde is ,als er een mug op je huid landt,dit nauwelijks voelbaar is.De mug zit stil.

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
eeen groot voorwerp op je huid prikkelt heel veel zenuwen tegelijkertijd en dit voelt gezamelijk aan als druk of pijn. Een haar raakt slecht een zeer beperkt aantal zenuwen en dit geeft dus een lichte prikkeling wat neigt naar kietelen.