Elke dag verliezen mensen haren buiten op straat, aangezien dit dood materiaal is doen insecten er niets mee.. waar blijven al deze haren?

Het duurt jaren voordat deze haren tot stof zijn vergaan, en elk mens verliest elke dag honderden haren, waarvan een deel buiten op straat. Waarom zie je dan zo weinig uitgevallen haar op straat in dichtbevolkte gebieden ?Miljoenen mensen verliezen immers miljarden haren..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.3K

Het beste antwoord

Haar is opgebouwd met eiwitten (keratine) en sommige schimmels (chrysosporium keratinophilum en dermatofyten) kunnen dat prima verteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

er vallen inderdaad zo'n 2honderd haren per dag uit maar meer als de helft daarvan blijft aan je kleren zitten of blijven gewoon op je hoofd liggen ze worden weggespoeld door bijvoorbeeld regen en aangezien je niet 24 uur per dag op de zelfde plek bent zie je die haren niet op de grond liggen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
vogels gebruiken haren voor hun nesten (maar alleen in het voorjaar)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vogels gebruiken haren wel eens in hun nest,ze gaan daarvoor zelfs op de koeien zitten om daar de haren uit te trekken.
Ook zag ik wel eens een mus die naar een plaats ging waar één maal per week een hondenbezitter zijn honden ging borstelen en de haren daar achterliet,de mussen maakten daar dankbaar gebruik van.

Wat de bron betreft: lees eens wat erbij staat,is het mooiste antwoord op jouw vraag,en niet enkel het roodborstje doet dit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze hondenbezitter had ook een vrouw en vier kinderen en ook die vrouw en de kinderen gingen regelmatig naar die plek om hun drie konden te borstelen,dit werkelijk met de bedoeling de haren daar achter te laten voor de vogeltjes zodat de vogeltjes er een warm nestje mee konden maken want vooral de mezen en de mussen waren erom bekend in die buurt.
Onder deze honden was er ook een Mannelijke Duitse herdershond die altijd in de rui leek te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ze verschroeien helemaal of ze waaien weg naar een plek waar je ze niet meer kan zien.