Is het mogelijk dat de MegaLodon haai nog steeds bestaat?

Aangezien nog maar 8% van de oceanen onderzocht is, en we nog maar 40% van alleen waterdieren hebben gevonden, is het dan nog mogelijk dat een megalodon (zie foto) nog in de zee zwemt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dat hij dan z'n kunstgebit her en der laat slingeren?

Het beste antwoord

Ik heb soms wel eens dezelfde gedachte als jou... aangezien er nog maar een relatief klein gedeelte van de oceanen is onderzocht, dus wellicht bestaat er een kans dat er nog van deze dieren rondzwemmen.

Echter realistisch, onderzoek en de meeste bronnen geven aan dat de MagaLodon een uitgestorven haaiensoort is, die enorme afmetingen kon bereiken. Megalodon verscheen rond 18 miljoen jaar geleden (in het Mioceen) en stierf rond 1,5 miljoen jaar geleden uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het valt misschien niet helemaal uit te sluiten maar als hij nog zou bestaan zouden er wel sporen gevonden moeten zijn. Haaien moeten ook eten en een haai van dit formaat eet waarschijnlijk behoorlijk grote prooien en de karkassen daarvan moeten toch soms ergens aanspoelen. Ook dode haaien zouden wel eens gevonden moeten zijn.

Het is vergelijkbaar met de reuze inktvis. Maar daar zijn kadavers of delen daarvan aangespoeld. Ook zijn op potvissen lidtekens aangetroffen die zijn te herleiden naar die inktvissen. Dus zonder dat men ze ooit heeft zien zwemmen is de kans heel groot dat ze bestaan. Aangezien dat voor deze haai niet geldt is de kans minimaal dat hij nog bestaat.