Op vakantie in Zuid Frankrijk hebben we het volgende dier gezien, we weten echter niet wat het is, kan iemand ons helpen?

Toegevoegd na 11 minuten:
Nadere toelichting: aangetroffen in de zee en het was ongeveer dertig tot veertig cm groot. Het was een levend beest, zag er erg slijmerig uit.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Aplysia fasciata.

het is een veelvoorkomende zeeslakkensoort, wat jij hebt gezien is het zwemmen (nouja voortbewegen) van het diertje. Omdat dit nogal sierlijk gebeurt word het ook wel eens dansen genoemd.
Werkelijk waar een prachtige vertoning.
Waarschijnlijk was er op de plek waar hij zat geen voedsel of een roofdier en zodoende moest hij vertrekken.
Met wat gestuntel kom je in het water al een heel eind!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor mij lijkt het evengoed op een auerhaan die aan het baltsen is?
Deze licht dan op zijn buik met de kop en de bek links op jouw foto.
Zie zie die eruit:
http://www.google.be/imgres?q=auerhaan&um=1&hl=nl&sa=N&biw=1038&bih=522&tbm=isch&tbnid=M5JRVMY5bUzIsM:&imgrefurl=http://www.pbase.com/peterzwitser/image/79371502&docid=qbvvrN-uGYSBPM&imgurl=http://i.pbase.com/o6/62/722262/1/79371502.qVRSGPbv.AUERHAAN13MEI2005pbsase.jpg&w=800&h=516&ei=hxK4TtDBB8-h-Qahw7SFBg&zoom=1&iact=hc&vpx=103&vpy=146&dur=4804&hovh=180&hovw=280&tx=106&ty=128&sig=103026009684323101776&page=1&tbnh=157&tbnw=209&start=0&ndsp=10&ved=1t:429,r:5,s:0
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in zee ?

Andere antwoorden (2)

Dit is een naaktslak die aan het oppervlak van zeewater zwemt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Platvis is dat volgensmij

Toegevoegd na 49 seconden:
Een rog, wou ik erbij zetten, maar dat weet Ik niet helemaal zeker