Dat is een aronskelk. Deze lijkt wel een beetje op de Italiaanse variant. Die komt volgens wikipedia nog wel eens in het bos voor als verwilderde uitheemse plant.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de italiaanse aronskelk ((Arum italicum) zijn de bladeren wit of geelwit geaderd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat weet ik, maar dat blad zie je nu niet meer in dit stadium. De besjes van de italiaanse zijn minder rood. Op de foto zijn ze oranje, maar dat kan nog verkleuren. Verder is de hoogte van belang, maar die staat er niet bij. Qua vindplaats ligt de gevlekte aronskelk meer voor de hand. Maar het is sowieso een aronskelk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is wel degelijk blad te zien!
het is dus de Italiaanse Aronskelk.
+
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het blad nog best lastig te zien hoor. Nu vertrouw ik blind op je expertise en ik ben ook geen plantenbioloog. Zie je het dan aan de vorm van de paar blaadjes op de foto? De witte adering kan je niet zien namelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik meende ook blad te zien (links op de foto) en wel zonder de witte aders.

Andere antwoorden (1)

De gevlekte aronskelk (Arum maculatum)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
plus