Waarom zijn vliegen zo snel?

Als je een mug dood probeert te slaan lukt dat makkelijk (met de tijd die je hebt om te slaan) en met vliegen niet. Hoe kan het dat ze zo snel zijn

Toegevoegd na 14 minuten:
Vergeleken met mensen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
Antoni
11 jaar geleden
Ik denk dat dat te maken heeft met de ogen van vliegen. Die zijn heel bijzonder opgebouwd, waardoor ze bijna alle kanten op kunnen kijken. Maar ik wacht even de antwoorden af...
Antoni
11 jaar geleden
Ik bedoel natuurlijk dat vliegen door hun ogen "gevaar" eerder zien dan muggen, niet dat ze door hun ogen sneller kunnen vliegen dan muggen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat had ik al begrepen. Toch vind ik zulke fouten(?) altijd wel grappig

Het beste antwoord

Vliegen hebben facetogen, dat houdt in, dat ze van uit bijna iedere positie jouw hand, krant of elk ander voorwerp, waar je ze een dreun wilt geven kunnen zien aankomen. En dan is hetwegwezen geblazen, dat lukt ze meestal wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat het te maken heeft met de wet van traagheid

Hoe groter de massa hoe kleiner de versnelling/vertraging
Dus ook hoe kleiner de massa hoe groter de versnelling/vertraging

Een mens heeft een grote massa vergeleken met een vlieg, waardoor de versnelling van een mens klein is tov die van een vlieg