hoe jaag je buizerds weg?

1 kip is dood en de andere is een vleugel kwijt door buizerds wat moet ik doen???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.4K
Rieneke1
11 jaar geleden
hebben ze genoeg beschutting/struiken om onder te schuilen?

Antwoorden (3)

Neem een voorbeeld aan schiphol, Hun hebben 5 seconden opgeblazen vogelverschikkers, Rotjes, Klappertjes,

Allemaal afschik spul
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ten eerste lijkt het me handig als je de kippen in een afgeschermd hok zet (indien mogelijk). Je kunt gaas gebruiken zodat ze alsnog van de buitenlucht kunnen genieten.

Buizerds zijn beschermde vogels en die mogen niet zomaar verjaagd worden. Je hebt kans dat het een koppel is en je binnenkort dus ergens een nest hebt.

Het schijnt dat ganzen de buizerds wel uit de buurt houden. Of je kan iemand contacteren die veel van roofvogels afweet, misschien heeft die nog een tip.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Buizerds eten normaal veel kleiner voedsel dan kippen. Vrouwelijke Haviken zouden het op een goede dag nog wel eens willen proberen.

Leef je toevallig in een gebied waar vossen voorkomen?

In elk geval is het handig om 's avonds je kippen als ze op stok gaan op te sluiten in hun hok, zodat er geen andere dieren bij kunnen komen.