Is de vogel vooraan een muskuseend?

Is de vogel vooraan op de foto een muskuseend?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
2K

Antwoorden (3)

Nee.

Ik weet niet wat voor soort foto dit is, maar een muskuseend heeft een rode snavel, zwarte achterveren verder witte veren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, het is geen muskuseend. Maar wat het wel is: een Muscovy zwarte eend.

Toegevoegd na 21 minuten:
Dat is de Engelse naam. In het Nederlands is het een Barbarijse eend, en de Latijnse naam is Cairina moschata. Op jouw foto staat een vrouwtje, de mannetjes hebben grotere en feller gekleurde rode lellen in hun gezicht.
Plaatje bij antwoord
Amadea
11 jaar geleden
nee. Muskuseenden hebben een rode snavel en meestal zijn ze met witte veren gemengd.