Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Draagt infraroodstraling bij aan huidveroudering? (Graag met uitleg)

De reden dat ik dit wil weten is dat ik erover denk een IPL-apparaat aan te schaffen, dat volgens de website met pulsen rood licht van een hoge frequentie werkt. Ik ben namelijk getint en heb aardig zichtbaar lichaamshaar. Aangezien je zo'n apparaat maandelijks tot zeswekelijks moet blijven gebruiken, vraag ik me af of dit op lange termijn niet schadelijk is.

Natuurlijk hebben ze (Philips) allerlei onderzoeken gedaan alvorens het op de markt te brengen, maar op verschillende zonnebrandflacons zag ik staan dat 'het uw huid naast tegen UV-stralen ook tegen schadelijke IR-straling beschermt'. Hopelijk kan iemand hier uitkomst bieden :)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, infraroodstraling heeft geen effect, als je huid echt te heet begint te worden, dan merk je dat goed. De straling heeft geen invloed op chemische bindingen, daarom kon je rood licht gebruiken bij het werken met de gevoelige chemicaliën bij fotografie. Ook met de eiwitten en genetisch materiaal in je lichaam gebeurt er niets onder invloed van infraroodstraling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding