Op de langere termijn kan je van benzeen leukemie krijgen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zou inderdaad een verband tussen kunnen zitten. Bij hoge blootstelling aan benzeen, zoals vroeger onder andere voorkwam in de schoen- en rubberindustrie, komt duidelijk meer acute myeloïde leukemie voor. Andere oplosmiddelen dan benzeen zijn geen oorzaak van leukemie.
Amadea
11 jaar geleden
Er komen nog maar weinig mensen regelmatig in contact met benzeen (vooral mensen die werken in raffinaderijen en bij oliewinning), dus tegenwoordig kun je het als oorzaak bij de meeste mensen wel wegstrepen. Het dateert uit de tijd dat sommige groepen mensen nog regelmatig aan benzeen werden blootgesteld.
Doordat het tientallen jaren kan duren (40 jaar, zal het bij ouderen nog wel als oorzaak voorkomen.)