Wat is de waterdichtheid bij verschillende temperaturen?

Ik moet voor mijn berekeningen van Body Composition met onderwaterweging de water density weten van het water bij verschillende temperaturen (hoger dan 30 graden). Weet iemand waar ik een schema/lijst/tabel kan vinden met daarin deze gegevens? B.V.D.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
6.2K

Antwoorden (2)

Je kan dat met formules berekenen, maar het makkelijkste is om een kant-en-klare te gebruiken, vind je niet? :)

Kijk de link voor een calculator.

Toegevoegd na 1 minuut:
... en als je zelf aan de slag wil gaan, zie ook een ouderwetse tabel via de 2e link.

Succes!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In onderstaande link staat een tabel waarin de dichtheid van water bij temperaturen tussen 0 en 100 graden Celcius is verwerkt.
http://physchem.kfunigraz.ac.at/sm/service/water/h2odens.htm