Waaruit blijkt dat planten gevoel hebben?

Schijnbaar zijn ze gevoelig voor mooie muziek en liefde.
Waar of niet waar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.3K

Het beste antwoord

Persoonlijk geloof ik er niet in, dus ik zou niet waar als antwoord geven.
Maar als je het interessant vindt hoe het zit met die gevoelens van planten moet je dit artikel maar eens lezen.
http://www.tuinadvies.nl/varia_gevoelens.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee, dat klopt niet.
Zoals je hieronder ziet, denkt de rest van het gezelschap daar heel anders over, die draaien elke avond Bach, speciaal voor de vingerplant, maar is een nutteloze handeling.
AWM
14 jaar geleden
Niet waar planten hebben geen brein en dus ook geen emotie, gehoor of gevoel,planten reageren wel op fytohormonen die net zoals ferromonen niet direkt waarneembaar zijn maar wel een invloed hebben op de plant en zijn omgeving.
Liefde voor planten resulteerd vaker in een betere verzorging dan een verzorger die planten in huiis heeft omdat het nu eenmaal zo hoort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
klopt, +1
uit niets blijkt dat planten gevoel hebben, want dat hebben ze niet.
wel kunnen planten via feromonen elkaar waarschuwen dat er dreiging is, zowel van een parasiet als van een grazer.
gevoel kan je dat niet noemen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Nou, dan heb ik gelijk een beter excuus waarom mijn planten altijd dood gaan. I.p.v dat ik ze beter moet verzorgen.
Nee, serieus.. Ik denk persoonlijk niet dat ze daarvoor een gevoel hebben, ik zou het mij ook niet kunnen voorstellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het schijnt waar te zijn, want op mijn vraag die ik even later heb gesteld komt maar geen antwoord, maar dit is natuurlijk een voorlopige conclusie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het gezien.
Het is misschien een te lastige vraag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik heb een antwoord ontvangen, wat je niet een antwoord op mijn vraag kunt noemen.
Antwoordman blaast altijd hoog van de toren maar hij antwoord nooit op dergelijke vragen.
Nergens uit blijkt dat planten gevoel hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet niet alles geloven hoor!
Planten voelen niks, ze hebben geen zenuwen...