Waaruit blijkt dat planten gevoel hebben?

Schijnbaar zijn ze gevoelig voor mooie muziek en liefde.
Waar of niet waar?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Persoonlijk geloof ik er niet in, dus ik zou niet waar als antwoord geven. Maar als je het interessant vindt hoe het zit met die gevoelens van planten moet je dit artikel maar eens lezen. http://www.tuinadvies.nl/varia_gevoelens.htm

Nee, dat klopt niet. Zoals je hieronder ziet, denkt de rest van het gezelschap daar heel anders over, die draaien elke avond Bach, speciaal voor de vingerplant, maar is een nutteloze handeling.

Niet waar planten hebben geen brein en dus ook geen emotie, gehoor of gevoel,planten reageren wel op fytohormonen die net zoals ferromonen niet direkt waarneembaar zijn maar wel een invloed hebben op de plant en zijn omgeving. Liefde voor planten resulteerd vaker in een betere verzorging dan een verzorger die planten in huiis heeft omdat het nu eenmaal zo hoort.

uit niets blijkt dat planten gevoel hebben, want dat hebben ze niet. wel kunnen planten via feromonen elkaar waarschuwen dat er dreiging is, zowel van een parasiet als van een grazer. gevoel kan je dat niet noemen.

Nou, dan heb ik gelijk een beter excuus waarom mijn planten altijd dood gaan. I.p.v dat ik ze beter moet verzorgen. Nee, serieus.. Ik denk persoonlijk niet dat ze daarvoor een gevoel hebben, ik zou het mij ook niet kunnen voorstellen.

Het schijnt waar te zijn, want op mijn vraag die ik even later heb gesteld komt maar geen antwoord, maar dit is natuurlijk een voorlopige conclusie.

Nergens uit blijkt dat planten gevoel hebben.

Je moet niet alles geloven hoor! Planten voelen niks, ze hebben geen zenuwen...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100