het antwoord hierboven klopt, maar voor een indicatie:
Springspinnen kunnen tot 30 cm. springen, dat is 30 tot 100 keer zoveel dan hun eigen lichaamsgrootte. Bij mensen zou dat betekenen dat een mens met één sprong een heel voetbalveld over kan springen.

Toegevoegd na 2 minuten:
de meest voorkomende soort in nederland, de zebraspin spring tot 25x zijn lichaamslengte, hij is kleiner dan 15mm. dat komt dus neer op een maximale sprong van 37.5 cm.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daar is geen antwoord op te geven, aangezien er nogal wat soorten zijn, in verschillende maten, die dus ook verschillende afstanden zullen springen.

"Springspinnen (Salticidae) zijn een familie van spinnen bestaande uit 5423 soorten in 575 geslachten"