Waarom zijn er zoveel gevaarlijke en enge dieren?

Misschien een open en rare vraag maar ik snap dat dieren zich moeten aanpassen aan de omgeving. Door bijv. de kleuren zo eng mogelijk of camouflage maar bijv. spinnen en slangen. Hele gevaarlijke dieren maar hoe is het zo gekomen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
2K
paulus811
11 jaar geleden
Waarom zijn er zoveel gevaarlijke en enge mensen...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dan te bedenken dat we juist de lieve dieren opsluiten en opeten..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is omdat vlees van planteneters lekkerder is dan vlees van vleeseters.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nooit op gelet trouwens!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste slangen en spinnen zijn volkomen ongevaarlijk voor mensen!Feit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar eng zien ze

Het beste antwoord

Een organisme moet zich kunnen voortplanten. Mensen hebben er geen last van om opgegeten te kunnen worden enz.
Wij staan bovenaan de voedselketen. Een spin wat jij zegt niet. Deze moeten zich dus kunnen verdedigen. Hoe gevaarlijker en sterker, hoeveel meer kans op overleven. De mens is niet overdreven sterk. Heeft geen gif ofzo. Maar de mens heeft 1 belangrijk ding wat andere dieren niet hebben. Verstand. De mens kan dingen uitvinden enz. Dit maakt de mens ook zo sterk. En daarom staan wij bovenaan de voedselketen. We hoeven opzich nergens bang voor te zijn. Het enige waar we bang voor moeten zijn is dat we onszelf niet vernietigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Duidelijk antwoord, dankje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij zijn niet de enige met verstand, er zijn ook diersoorten die heel intelligent zijn en nieuwe toepassingen kunnen bedenken voor voorwerpen en strategieën kunnen bedenken om aan extra eten te komen. Hun verstand is wel van een veel lager niveau dan dat van ons natuurlijk, maar het is niet zo dat wij als mens de enigen zijn die het hebben.

Andere antwoorden (2)

Voor veel van deze dieren is het hun manier om aan eten te komen. Slangen en spinnen verlammen hun prooi met hun gif. Een leeuw vangt zijn prooi met zijn gevaarlijke kaken, en zo is het met de meeste gevaarlijke beesten.
Er zijn wel giftige dieren die zelf juist planten eten, sommige vlindersoorten bijvoorbeeld. Die voorkomen met hun gif dat ze gegeten worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Steeds gevaarlijker worden door evolutie, maar hoe worden ze dan zo?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doordat de gevaarlijkste dieren, de meest giftige exemplaren van een soort meer voedsel binnen krijgen en daardoor sterker worden, en eerder de kans krijgen om zich voort te planten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit heeft te maken met natuurlijke selectie. Dit houd in dat de sterkste overleven. Die planten dus voor. En via erfelijke eigenschappen. (sterk zijn slap zijn enz.) word dit bepaald. Als dus een sterk mannetje en en sterk vrouwtje paren is het het waarschijnlijk dat er ook een sterk ''kindje'' komt.
Vanaf het moment dat gedurende de evolutie de dieren zich begonnen te ontwikkelen, is het eigenlijk al begonnen.
In een zeer vijandige wereld, vol overstromingen, bosbranden, vulkaanuitbarstingen, moeten de dieren zich aan passen.
Dieren die door mutaties er iets anders gingen uit zien, waren soms in het nadeel, maar soms ook in het voordeel.
Was dit voordeel groot genoeg, dan bleven die ' nieuwe' dieren in leven, terwijl de ' oudere' uitstierven.
Als er na een nieuwe mutatie, b.v. de schutkleur beter was dan de anderen, dan was vaak die ' nieuwe' weer in het voordeel.
Dieren die op eilanden terecht kwamen, of leefden op delen land, die eilanden werden, gingen zich vaak in een totaal ander richting ontwikkelen.
Zo ontstonden er b.v. planteneters en vleeseters.
De vleeseters moesten steeds slimmer worden, sterker, betere kleuren, sneller enz.
Iedere mutatie die een verbetering was, bleef dan vaak en ging later domineren.
Zo hebben er ooit 100 miljoen verschillende dieren geleefd, waarvan er 99 miljoen weer zijn uitgestorven, omdat ze zich niet op tijd konden aanpassen, niet voldoende muteerde, door de ijstijden, overstromingen enz.
Die overbleven, zijn uitstekend aangepast aan hun biotoop en prooi.
Hoe minder er te eten was, hoe kleiner de dieren werden, maar ook hoe meer, hoe groter de dieren.
De dinosaurus is uiteindelijk door voedseltekort uitgestorven, nou ja, niet helemaal, want onze vogels stammen er nog van af.
Zo blijft de evolutie nog steeds door gaan en zijn er nog steeds hele gevaarlijke en enge dieren, maar veel soorten gevaarlijke dieren, lijken nu alsnog uit te gaan sterven, zoals veel roofdieren.
De mens verstoort de natuur sneller dan de evolutie kan veranderen.

Toegevoegd na 10 uur:
Bij de hele jonge vogels is nog steeds te zien, dat ze ooit uit de dinosaurus ontstaan zijn, vooral de vleugels zijn nog steeds als poten zichtbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+. Maar de dinosaurus is toch door de aardknal gestorven? Want de stofwolk kwam rond de hele aarde te zitten en niet alle dieren konden daardoor ademen. (ik weet het niet helemaal zeker)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mogelijk is de dinosaurus gestroeven door de inslag van een grote meteoriet, hierdoor is er inderdaad rond de aarde een grote stofwolk gekomen die een groot deel van het zonlicht tegen hield, en daardoor zijn de meeste planten dood gegegaan en dat was weer het hoofdvoedsel van de grote dinosaurussen
Uit wat daarvan is overleeft, zijn later de vogels ontstaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gestroeven= gestorven
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja genetisch gezien wel, maar laten we het nog maar vogels noemen.
;-)