Waarom vergaat deze vlieg niet? (zie uitleg)

Bij mij op het werkt hangt er al een hele tijd een dode vlieg aan het plafond. Elke dag weer hangt hij daar, doet niks, beweegt al ruim 6 maanden niet (het is nu een sport geworden om hem te laten hangen in dat hoekje).

Waarom vergaat deze vlieg niet? Je zou toch denken dat eens een ontbindingsproces zou moeten beginnen, anders zou je overal vlieglijkjes vinden toch?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Waar je tegaan kijkt is zijn exoskelet zijn "vlees"delen zitten aan de binnenkant.
Ter vergelijking als er een mens in dat hoekje zat zie je ook alleen uiteindelijk het skelet. en die blijven lang bestaan. tja en de natuur krijgt daar niet echt de kans om hem op te ruimen. Te droog, hij kan daardoor ook mummificeren.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

insekten hebben een soort uitwendig skelet, dat vergaat zo snel niet.
vroeg of laat zal de vlieg toch wel verpulveren.
Rieneke1
14 jaar geleden
Is het een echte vlieg?
Misschien is het wel zo'n vlieg uit een urinoir om mannen te helpen richten...

Die vergaan meestal niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan het plafond?
rose
14 jaar geleden
Wordt wel lastig mikken (en meuren op kantoor)
omdat vliegen zoals alle geleedpotige een exoskelet hebben kunnen de inwendige delen alllang vergaan zijn maar blijft het skelet tegen het plafon geplakt zitten totdat het door uitdroging verpulverd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vliegen hebben geen skelet en met hun kleverige voetjes blijven ze op het plafond te plakken. (Ik zou hem weg halen. Het gaat op gegeven moment stinken. Ze hebben stront aan hun pootjes en je weet nooit waar ze op gelopen hebben...)