Ik heb eens ergens gelezen dat zebra's (of waren het paarden of ezels?) hun poep op de poep van een andere zebra leggen, om zo hun dominantie te tonen

Weet iemand wara ik dat terug kan vinden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1K

Antwoorden (1)

Dit doen ontzettend veel grote grazers.
De hoop ruikt naar het paard dat het laatste heeft gepoept. De maskeert de geur van de ander, waardoor jou geur meer voorkomt in een bepaald gebied.

De geur geeft aan wie de leider van de groep is.

Ik heb het helaas niet kunnen vinden, maar dit zou wel mogelijk moeten zijn.

Alpaca's poepen en plassen altijd op 1 hoop. Het is dus een gewoontedier. Waarom ze dit doen, is echter nog onbekend.
Want ook de niet dominanten dieren poepen rustig over de poep van een dominant dier.