Waar staat informatie van het gedrag van mens en dier vergelijken?

ik moet een werkstuk maken over het gedrag van de mens en dier, deze moet ik vergelijken. Waar vind ik een site met informatie hierover?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.4K

Antwoorden (3)

Je zou je antwoord kunnen toespitsen op een aantal dieren. Bijvoorbeeld uit speelwoorden. Die man is een varken/zwijn. Wat een ezel etc. Je zal het meeste kunnen vinden zeker over gedrag als je de aap, in speciaal de chimpansee vergelijk met de mens.

Dat je een werkstuk moet maken doet me vermoeden dat je op school zit. Leer jezelf zoeken binnen Google, een waardevolle vaardigheid waar je je hele leven wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het beste is het te zoeken naar informatie over diergedrag studie. Wetenschappers in dat veld zijn goed op de hoogte van menselijk gedrag, maar andersom is dat allerminst het geval.

In de bron een interview? met Otto Adang over Big Brother, hij heeft zich ook bezig gehouden met gedragstudie aan voetbalsupporters. Door een bepaald gedrag of probleem kun je het wat concreter maken hoe de gedragswetenschappers naar mensen kijken.

De publicaties van Francois de Waal zijn ook een goede ingang, evenals het werk van Desmond Morris.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou eens naar de boeken of columns van Frans de Waal kunnen kijken, een hoogleraar psychologie.

Hij maakt heel mooi duidelijk dat 'menselijke' eigenschappen zoals creatief gereedschapgebruik, bevrediging kunnen uitstellen, rouwen om soortgenoten, gezichten kunnen herkennen (en aan gezichten kunnen zien wie familie zijn van elkaar), jezelf kunnen herkennen in de spiegel, en een paar stappen vooruitplannen om iets voor elkaar te krijgen, echt niet alleen onder mensen voorkomen.
Zijn werk is zeer interessant, en leuk geschreven.