tot hoever kunnen ze in je lichaam meten wanneer je voor het laatst alcohol genuttigd hebt.dan bedoel ik geen pijpje blazen of zo?

tot wanneer kunnen ze dat meten 1 week 1maand of een jaar of zo?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
20.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een jaar want als je bier drinkt mag je een jaar geen auto rijden. . . .

Het beste antwoord

Het hangt er een beetje vanaf wat je precies wilt weten maar er bestaat een bloedtest waarmee bepaald kan worden of iemand in de twee à drie weken voor die test alcohol gedronken heeft. Bij fors alcoholgebruik blijft die Carbohydraat Deficiënt Transferrine (CDT) nog langer aantoonbaar in het bloed. Deze test wordt gebruikt bij de behandeling van alcoholproblemen en door het CBR. Doorgaans wordt deze test aangevuld met het bepalen van de andere leverfuncties.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor de informatie,gr cor

Andere antwoorden (2)

Nee, dat is eigenlijk niet in het bloed aan te tonen, omdat alcohol niet echt een residu achterlaat, zoals veel andere drugs.
Wel veroorzaakt het op de lange duur leverschade, en DIE kun je meten.

Daarmee kun je echter vooral aantonen dat iemand over (zeer) lange tijd teveel alcohol heeft genuttigd.
Normaal incidenteel alcoholgebruik kun je na 24 uur niet meer direct aantonen ; dan is het eigenlijk wel afgebroken in je lichaam.
Binnen die periode kun je ook testen hoeveel en welk soort alcohol genuttigd is ; meestal voor medische doeleinden.

Gewoon voor de lol (of om te kijken hoelang geleden iemand (die daar over liegt) daadwerkelijk gedronken heeft ) is er niet echt een eenduidige test die kan zeggen : ''vorige week heb je één biertje gehad.'.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Reddie
11 jaar geleden
Er zit altijd alcohol in je bloed, en wel gemiddeld 0,25 promille. Het is een van de afbraakproducten bij de stofwisseling. +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dat is ongetwijfeld niet het type alcohol dat hier bedoeld wordt ;-)
Bij de afbraak van alcohol door het lichaam wordt het metaboliet Ethyglucuronid (EtG) gevormd. Dit kan afhankelijk van de dosis 1-3 na dat je gedronken heb gedetecteerd worden in je urine. Als er naar je haar wordt gekeken kunnen ze tot 3 maanden terug gaan, maar volgens mij moet je dan wel een zware drinker zijn.

Toegevoegd na 6 minuten:
Dus urine 1-3 dagen, haar tot 3 maanden