Hoeveel oppervlakte bladgroen is nodig om de uitgeademde CO2 van een persoon in rust om te zetten in O2?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Lijkt me niet mogelijk om dit uit te rekenen, bladgroen dat in bladeren en soms ook in stengels en takken zit, is in iedere plant anders aanwezig, dit ligt aan de vorm en constructie van het blad en het soort.
Een dennennaald, is ook een blad, maar zal anders werken dan het grote blad van een maisplant of een gras sprietje, dat ook een blad is.
Tevens zullen temperatuur en lichtsterkte hier invloed op hebben, maar ook de tijd van het jaar en hoe oud een blad is, is het piepjong of valt het al bijna naar beneden.
En algen onder water, die op aarde de grootste producent zijn van O2 zijn ook een soort bladeren.