Omdat die is aangepast aan een situatie dat er maar weinig water, en dus opgeloste voedingsstoffen, beschikbaar is. Daar is de hele stofwisseling op ingesteld.
Reddie
11 jaar geleden
omdat hij uit de woestijn
(zeg maar) komt en dit is niet zijn terratorium
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het bladoppervlak is niet zo groot en ze hebben moeite met het opnemen van CO2 doordat de gaswisseling ook vrij beperkt is (niet veel en kleine huidmondjes).

Toegevoegd na 12 uur:
Ik dacht dat ze overdag helemaal geen gaswisseling hebben en alleen 's nachts de huidmondjes openen om CO2 op te nemen zonder water te verliezen. Voor de groei zijn water CO2 en de hoeveelheid opgevangen licht beperkend. Doordat je weinig uitspoeling hebt in een woestijn zit het met nutrienten wel goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een cactus groeit zo langzaam omdat overleven van de cactus boven het groeien gaat .
Zij hebben maar heel weinig water nodig en de grond bevat bijna geen voedingsstoffen om snel te groeien .