wordt mexicaanse griep steeds erger ?

ze hebben nu in een aantal landen de griep gezien die immuun is.

dus dan heeft dat vaccin ook geen zin.
Maar verspreid het zich snel, en zullen wij uitsterven ??

2. Zal deze griep ooit verdwijnen ?

Toegevoegd na 6 minuten:
Ook had ik gehoord dat dat vaccin ook niet werkte...( niet altijd)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat jij bedoelt dat er een tweetal landen zijn waar de Mexicaanse griep is gemuteerd.

Het beste antwoord

Niet specifiek de mexicaanse griep wordt erger. Integendeel; de kracht neemt juist af.
Waar je je zorgen om kan maken is/zijn een/de gemuteerde vorm(en) van deze griep zoals deze in Noorwegen is ontdekt en onlangs ook in Frankrijk de kop op stak.
In beide landen zijn er inmiddels twee mensen aan overleden (2 per land).

De gevallen stonden los van elkaar. Volgens de experts is het gemuteede virus beter in staat om de longen te raken.
Het is de eerste medicijnresistente variant van de in totaal twaalfhonderd in Frankrijk vastgestelde mutaties die experts wisten te ontdekken.

Deze mutatie zijn eerder ook al in Noorwegen opgedoken. Een van de slachtoffers had niet alleen deze aangepaste vorm van Mexicaanse griep onder de leden, maar ook één die resistent is tegen virusremmers.

Kortom; we zullen in de toekomst alleen nog maar vaker en heftiger met dergelijke pandemien te maken krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De spaanse giep was veel verwoestender, sneller en dodelijker, en we zijn er nog;

ook de pest was kantje boord,

maar we zijn er nog.

WE WILL SURVIVE

Toegevoegd na 6 minuten:
toevoeging voor de duidelijkheid

spaanse griep:

de meest voorzichtige schattingen komen op 20 tot 40 miljoen doden!

Toegevoegd na 7 minuten:
schattingen komen op 25 tot 30 à 40 miljoen

Toegevoegd na 8 minuten:
De pest:

schattingen komen op 25 tot 30 à 40 miljoen doden!

Toegevoegd na 14 minuten:
ter vergelijken van de Mexicaanse griep:
Wereldwijd 1154 doden Mexicaanse griep

het bericht is welliswaar van 05-8-2009
maar er zijn er denk ik niet zo giga veel bijgekomen.

Het blijft vreselijk, maar hopelijk ben je gerustgesteld!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 bedankt , dan overleven we dit ook wel.
Ik ga ook niet echt naar grote evenementen dus mijn kans is erg klein dat ik het krijgt. Ook ben ik gezond & 16 jaar.
En heb vertrouwen dat ik die griep wel aankan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed en duidelijk antwoord! +1
Deze vaccinatie is altijd beter dan GEEN vaccinatie! Iedere griep vraagt dodelijke slachtoffers,daar is niet aan te ontkomen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Klopt hoor, maar Dirk refereert aan het nieuws dat er in Frankrijk een resistente dodelijke variant de kop op zou hebben gestoken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mijn krant zijn er in Nedserland ook al een aantal mensen overleden,omdat het virus gemuteerd is tot dodelijk!
We zullen niet zo snel uitsterven hoor. Er zijn genoeg mensen die de mexicaanse griep hebben overleefd of niet zullen krijgen, die zullen de menschheid voortzetten. Het vaccin heeft wel zin voor degenen die het hebben gehad en daardoor antistoffen hebben aangemaakt. Het virus zal er ooit immuun tegen worden, maar misschien heeft het dan allang aan kracht afgedaan.