wat is het doel van een vlinder?

bijen zijn er om stuifmeel te verspreiden... en zo heb je heb je nog meer insecten, die wel ergen voor dienen. je hebt ook dieren. maar wat is het doel van een vlinder nou eigenlijk??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
3.5K

Het beste antwoord

het doel van een vlinder is het in stand houden van de soort en overleven.

Wat is het nut van vlinders?

Vlinders bestuiven bloemen als ze de bloemen bezoeken om nectar te zuigen. Verder eten heel wat andere dieren rupsen, poppen en vlinders, waardoor ze hun nut hebben als eten voor die dieren.

Voor de mens zijn vlinders nuttig omdat ze iets zeggen over de plek waar ze voorkomen Sommige soorten zijn heel gevoelig voor veranderingen in het plekje waar ze leven. Als een soort op een bepaald plekje voorkomt, dan kan dat een teken zijn dat het daar goed gaat met de natuur. Andersom kan het verdwijnen van een soort aangeven dat het niet goed gaat met de natuur. Ook zijn de rupsen gebonden aan bepaalde planten als voedselplant, zodat het voorkomen van een soort vlinder ook iets zegt over het voorkomen van een plant.

En vlinders zijn natuurlijk erg mooi!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat weet ik! (zoom maar 's in op m'n hartjes op mijn vleugels...) 7e +je van mij

Andere antwoorden (2)

Opgegeten worden.
Helaas, maar het is niet anders.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ze worden onder andere gegeten door muizen, egels, vogels en spinnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Help! :) Toch gaat 't er niet in, doel van een levend wezen=opgegeten worden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tsja, de vogel eet het vlindertje, de kat eet het vogeltje.
Dat is nu eenmaal de natuur. Eten en gegeten worden.
Leuker kan ik het niet maken.
Het "doel" van een vlinder is waarschijnlijk het vlinder-zijn. Mocht er enig doel zijn. Zijn bestemming is ongedefinieerd.

Het is van belang om vast te stellen of het überhaupt wel mogelijk is het doel van een diersoort vast te stellen. Zo ook het doel van de mens...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankje webje, dat je me niet de noodlottige beweging naar je plakkerige draadjes laat maken! :)
Is je bewoner trouwens even weg, slaapt hij nog of heeft hij de huur niet betaald? :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals je ziet staat niet mijn gehele web op de foto! Bovendien: Spiderwoman ligt altijd op de loer, verdekt opgesteld ;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Brrrrrrrr... Spiderwoman die in een strak pakje in een hoek van haar web op de loer ligt (spannend!!!!!) :oP
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HUH??? Hebben spinnen strakke pakjes aan?????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, sommige, in de film, niet belangrijk. Want bij een beetje levensgenot hoort soms houvast, en ik zie dan liever een beetje onstrakke spin die wel gelukkig is. - Waar gaat dít nou weer over!!?? ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-)))