Hoe lang duurt het voor mijn lip geneest?

Gisteravond reed ik naar huis van een feestje, en een combinatie van een beetje bier en sturen die in elkaar haakten, ben ik gevallen, frontaal op mijn bovenlip, waar nu ééñ wondje zit, en die heel erg dik is, wanneer is dit ongeveer voorbij?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
57.7K

Antwoorden (4)

Als je je lip goed vochtig houdt met speeksel en je conditie is verder in orde dan geneest zo'n wondje heel snel, binnen enkele dagen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lippen genezen heel snel omdat de doorbloeding buitengewoon goed is.
De dikte zwakt snel af en wondjes zitten inderdaad binnen enige dagen (maximaal) dicht.
Er aan zitten, afplakken of andere bewerkingen werken contraproductief.
Speeksel heeft er ook een helende invloed op.
Dieren likken daarom instinctief hun wonden.
Dus er vooral met de handen AFBLIJVEN.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steeds er iets kouds op houden zal de zwelling wat minder maken,dus lekker veel ijsjes eten vandaag en koude washandjes er tegenaan houden,eigenlijk had je dat gelijk moeten doen dan had het het meeste effect gehad .
Het wondje zal moeten genezen dus dat duurt even een aantal dagen.en ga er niet aan prutsen dan maak je het alleen maar erger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat hangt van je conditie af, hoe snel iets bij jou geneest.