Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het mogelijk dat één uit drie zussen, verwekt is door de broer van de vader, of zou er een duidelijk verschil in DNA aantoonbaar zijn?

vraag voortvloeiend uit DNA-TV programma van NCRV op do 26nov'09.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Genetisch gezien zijn wij niet meer dan een mix van het DNA van onze voorouders. Daardoor lijken wij op onze ouders, broers en zussen. Net als in bovenstaand voorbeeld kan er zelfs sprake zijn van opvallende kenmerken die in de hele familie voorkomen en vaak vele generaties herkenbaar blijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik het goed begrijp bestaat de mogelijkheid dus weldegelijk, al is die klein, dat een DNA test zou leiden tot een foutieve bevestiging, indien het DNA van de broers bijna identiek is. Bedankt voor de reactie!

Andere antwoorden (2)

Dit hangt er vanaf of de kinderen van dezelfde vrouw zijn of niet. Maar ook al hebben alle kinderen dezelfde moeder en zijn de vader(s) broers ( verschillend dus per kind ), kun je dit alsnog aantonen met DNA. Dit zal natuurlijk makkelijker zijn als de moeder verschillend is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je wat ik denk:ik denk dat er wel degelijk een affaire is geweest van de moeder maar dat ze zelf ook niet hebben geweten wie de vader van het kind was.Dat verklaart dat de vader wel veel van de jongste dochter hield.

Toegevoegd na 9 minuten:
Waarom die -.Stel:de moeder heeft nog sex met de vader ondanks een niet zo goede relatie.Daarna krijgen ze een flinke ruzie en ze is twee weken weg van huis geweest.Tijdens die twee weken ontmoet ze iemand waarmee ze de liefde bedrijft. Ze raakt zwanger maar weet niet of het van haar man is of van de minnaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding