Waarom treedt de roes die ondergaan wordt met de in NL verboden drug "Poppers" niet eveneens op als je bijvoorbeeld op je kop gaat staan? Immers...

...de werking van de drug wordt verklaard aan de hand van de verwijding van de bloedvaten in de hersenen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (3)

Nee, poppers doen meer met je lichaam. Je bloeddruk gaat omlaag, je hartslag omhoog, en je gladde spieren ontspannen.
Eén van die spieren is de kringspier, hetgeen de populariteit verklaart onder de doelgroep.
AWM
14 jaar geleden
Ik raad je aan om op je kop te gaan staan want van poppers kan je huiduitslag krijgen, je wordt misselijk ,gaat braken, je bloeddruk wordt gevaarlijk laag.De drug bevat alkylnitrieten, daar gaan je gladde spieren van ontspannen;(homosexuele mannen gebruiken het soms).
Andere druggebruikers nemen poppers omdat die de bloedvaten erg verwijden en ze zo hun reguliere drug er sneller kunnen doorjagen.De kick duurt één tot drie minuten.
Grote vuiligheid, blijf eraf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alvorens de werking van drugs "te ervaren" wil ik je met klem adviseren om contact op te nemen met het CAD
Consultatiebureau voor Alcohol en Drugs voordat je gaat experimenteren. Door het proberen zijn vele mensen naar de kl.... gegaan.
Ik mag gelukkig vanuit de ellende die ik gezien heb (door drugsgebruik) spreken. Ga maar op je kop staan om de wereld op z´n kop te zien. Wel zo gezond en een ander krijgt de lachkick