Wanneer een vrouw kleine borsten heeft, wijst dit er dan op dat zij weinig vrouwelijke hormonen in haar lijf heeft?

Hoe kan je zien aan een vrouw dat ze voornamelijk vrouwen hormonen heeft of vooral mannelijke hormonen?
Heeft iedere vrouw bijvoorbeeld lichte haartjes op haar bovenlip? En wanneer ze dit hebben wijst dit er dan op dat ze wat meer dan gemiddeld mannelijke hormonen heeft?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
14.2K

Antwoorden (6)

bij zware beharing, lage stem, kan je van meer dan gemiddeld mannelijke hormonen spreken. De meeste vrouwen hebben wel lichte beharing hoor omdat elke vrouw wel aan iets van de mannelijke hormonen beschikt

Toegevoegd na 12 minuten:
Een vrouw met kleine borsten kan ook heel vrouwelijk zijn hoor. Een man met een kleiner geslacht, maakt hem toch ook niet per definitie vrouwelijker of heeft meer vrouwelijke hormonen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet niet vergeten dat borsten voor 80% uit vetweefsel bestaat!! Dus de meeste vrouwen met kleinere borsten zijn vaak ook niet dik of zo.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De grote van de borsten is niet afhankelijk van je hormonen. En bijna elke vrouw die ik ken heeft kleine haartjes op de bovenlip. Soms heel duidelijk en soms bijna onzichtbaar. Dus daar kun je ook niet aan afleiden.
Wat merk je wel bij een overmaat aan testosteron?
Overmatige beharing. Veel spiergroei. Zware stem. Maar ook het gedrag is dan mannelijker. Sneller aggresief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
correctie, hormoonspiegel is wel degelijk een van de oorzaken van de grootte van de borsten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@ j0ve : Waaruit blijkt dit dan? Heb je misschien eventueel een bron waaruit we dit kunnen halen?
IN ieder geval wijst dit er op dat ze (nog) geen borstvergroting heeft ondergaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij de geboorte hebben zowel jongens als meisjes twee tepels en een zeer kleine hoeveelheid borstweefsel. Door de hormonen die de baby's van de moeder meekrijgen, kunnen zij vlak na de geboorte wat zwelling van het borstweefsel vertonen en zelfs wat melkachtige vloeistof uit de tepels afscheiden. Dit kan zowel bij jongetjes als bij meisjes gebeuren en dit verschijnsel heet heksenmelk en gaat altijd vanzelf over. Tijdens de puberteit beginnen de borsten van een meisje te groeien, waarbij ze verschillende stadia doorlopen. De borsten groeien doordat er meer vetweefsel ontstaat. Wanneer een vrouw voor het eerst zwanger is, vindt er nog een verdere ontwikkeling plaats in de borsten om deze voor te bereiden op hun functie bij het voeden van de baby.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De vorm en de grootte van een borst wordt bepaald door verschillende factoren, maar wordt vooral erfelijk bepaald. Het klierweefsel in de borst is omgeven door onderhuids vet en ook tussen de melkkliertjes zit vetweefsel. De hoeveelheid vet varieert enorm tussen verschillende vrouwen. Hoe meer vetweefsel de borst bevat, hoe meer de grootte van de borst afhankelijk is van het lichaamsgewicht. Hoe meer klierweefsel de borst bevat, hoe meer de grootte van de borst afhankelijk is van hormonale veranderingen zoals pilgebruik, menstruatiecyclus en zwangerschap.

Toegevoegd na 2 minuten:
en ieder vrouw heeft kleine haartjes op de bovenlip
het hangt van het pigment af of je ze ziet
Pas als een vrouw in de overgang raakt, verandert de hormoonhuishouding en worden die haartjes stugger en donkerder