Is het normaal dat je s,nachts als je slaapt,enorm veel praat.?

En dan de hele tijd over mijn werk.
Aldus mijn vrouw.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.5K

Antwoorden (2)

"Praten in je slaap is een parasomnie en net als bij veel parasomnieën weet de prater niets van wat er gebeurt. Meestal duurt het praten maar kort, de persoon in kwestie mompelt enkel een paar woorden en over het algemeen kramen ze alleen wat onzin uit. Soms duurt het praten wat langer en soms kan het elke nacht voorkomen. Door het praten in je slaap krijgt je lichaam niet voldoende rust en dus kan je overdag moe zijn".

Hier vind je nog meer info, wellicht is er iets aan te doen.

http://www.slaapklachten.nl/praten-slaap#ixzz1qvl062EV
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Eef : Het ligt er aan wat je normaal noemt...

Eigenlijk zou je moeten vragen: is het normaal dat ik enorm veel praat, als ik 's nachts slaap ?
Je vrouw zegt dat het de hele tijd over je werk gaat.

Ik heb een vriendin die iedere nacht (volgens haar vriend) in haar slaap alles van de afgelopen dag 'verwerkt' in haar dromen. Met veel tekst, die meestal wel te volgen is, wij noemen dat haar 'werkdromen', zo te horen doe jij dus hetzelfde.

Nou dat is dus dromen met geluid, met praten.

Voor de een is het normaal, voor de ander niet.

De een droomt veel, de ander zegt van niet.

De meeste mensen zijn het meteen weer kwijt/vergeten als ze wakker worden, daarom denken ze dus dat ze niet dromen.
Het punt is : iedereen droomt en jij bent een van de praters, het zij zo.

Je vraag : is het normaal ? Het is normaal dat als je veel te verwerken hebt van wat er overdag gebeurt, je dat in dromen verwerkt (daar zijn ze voor), als je dat dus met "enorm veel gepraat" doet, is dat voor jou normaal.

Ik weet niet of er een gemiddelde is voor Nederlandse dromers, geen idee.

Toegevoegd na 6 minuten:
Praten in je slaap heeft een naam: Parasomnie
Ik heb een site gevonden zie Bron onder met veel informatie.