Wat voor beest is dit?

Dit beest zat bij ons in de tuin op een tuinbeeld in september 2005. Hij heeft rare voorpoten, ik vroeg me af wat dit kon zijn. Boven hem ligt een tuinslang, daaraan kun je zien hoe groot hij ongeveer was. Het was gewoon in Nederland en hij maakte geen geluid.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.2K

Antwoorden (2)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
..van die knetser zou ik geen familie willen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb er zelf ooit één in het echt gezien en vond hem doodeng...
De grootte van deze insect kan ik niet exact inschatten, maar ik weet zeker dat dit een krekelachtige is. Mijns inziens : een aardkrekel oftewel Gryllotalpa gryllotalpa.

Je kunt je foto vergelijken met de foto's van de aardkrekels op de volgende weblink : www.nederlandsesoorten.nl/get?site=nlsr&view=nlsr&page_alias=conceptcard&cid=000464553640