Van welke waterdiertjes zijn deze eitjes?

Ik kwam deze eitjes tegen op dorre bladeren tijdens het schoonmaken van de vijver.

1: Een sliert van ca. 20 x 5 mm, die bestaat uit 2 rijen eitjes.
De eitjes zijn doorzichtig en er zit een geel bolletje in met een doorsnede van 0.5 - 1 mm.

2: Kleine witte bolletjes van ca. 0.5 mm in doorsnede, ze zijn willekeurig verspreid over het blad.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Doe ze even in een lege jampot en maak er een foto van ( webcam) dan kunnen we wat zien, het zullen zeker wel slakkeneitjes zijn, maar die witte bolletjes twijfel ik nog over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies! Een foto zegt meer dan...... Ik haat mensen die hun zinnen nooit....

Antwoorden (2)

Wat voor vissen heb je in de vijver?(als je die hebt.)
misschien kikkerdril
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee is geen kikkerdril, in kikkerdril zitten zwarte bolletjes maar hij wil de afbeeldingen niet uploaden
(stoere profielfoto, minecraft rules!)
Klinkt voor mij als de poelslak
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
welke van de 2?
maar het zou kunnen want ik heb bij het schoonmaken ook 2 lege slakkenhuisjes gevonden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou dan zijn dat de ouders zeker niet :)