Waarom komen er tranen uit je ogen als je huilt? wat is het doel?

bij lachen gebeurt het ook.
bij huilen ontstaat er ook extra speeksel..WHY?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.2K

Het beste antwoord

Behalve extreem blozen, is huilen de enige emotionele uiting die voor vrij lange tijd sporen achterlaat: onze ogen worden nat, tranen rollen van onze wangen, onze blik wordt wazig. Dat is een handicap. Waarom huilen we dan? Waarschijnlijk is het als een toevallig evolutionair bijproduct ontstaan. Maar toen het eenmaal ontstond, bood het voordelen. Huilen is kostbaar, moeilijk te simuleren en daarom een heel eerlijk signaal aan onze omgeving. Een signaal dat we een ander dichtbij ons willen om ons te troosten wanneer we heel verdrietig zijn en om onze ervaring te delen wanneer we juist heel blij zijn. Als we een stevige arm om ons heen voelen, stoppen we vaak met huilen. Misschien is dat fysieke contact precies wat we dan willen. Ook in het dierenrijk zien we dat signalen die heel kostbaar zijn om te produceren, heel eerlijk zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Zo kunnen mensen zien dat je echt verdriet hebt.
Wie gaat er nou een nep huiler troosten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je overstroomt met gevoelens en om die te smeren krijg je daar water bij...

Vandaar...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Owkee dus olie was nog beter geweest. want zout water is niet echt goed smeermiddel ofwel? Ook stom dan van ons lijf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee is heel goed, weet hoe veel pijn dat doet ZONDER water?