Geeft DNA-onderzoek uitsluitsel in geval van incest?

Als een kind zich afvraagt of zijn vader wel zijn biologische vader is, is dat tegenwoordig redelijk gemakkelijk te achterhalen met DNA-vergelijking van andere broers of zussen uit hetzelfde gezin.
Maar als de vader nou een bloedverwant is, bijvoorbeeld de opa of de vader van de moeder, geeft DNA-onderzoek dan ook duidelijkheid?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
2.2K

Het beste antwoord

Er moet wel aangegeven worden dat de vermeende vaders bloedverwanten kunnen zijn.
Dan worden beide vermeende vaders getest, zodat één uitgesloten kan worden. Al er echter maar één vermeende vader beschikbaar is dan moet u ons bij het afgeven van de DNA-monsters meedelen dat twee vermeende vaders bloedverwanten zijn, zodat we extra analyses kunnen uitvoeren./

Voor meer vragen: 0800 020 0050
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als dna onderzoek op de juiste personen wordt
uitgevoerd,zo als in families of verre bloedverwanten,
Krijg je altijd de juiste uitslag.