Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wanneer zijn er weer slakken?

Voor mijn onderzoek voor Biologie heb ik slakken nodig, dus wanneer kan ik die weer vangen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
3.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Volgens mij komen die beestjes als het erg nat is.
Als het goed is komen die dus alleen als het een paar dagen achter elkaar flink geregend heeft.
Misschien niet zo'n handig antwoord,maar ik zie ze dus alleen als het heel regenachtig is.;)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De slakken zitten nog in hun winterslaap, pas als er weer planten beginnen te groeien in de natuur, komen ze weer te voorschijn, ergens in april. ( soms wat eerder)
Indien je ergens buiten stenen, dakpannen, tegels, houten planken of zie iets heb opgeslagen, kan je mogelijk daartussen/ daaronder slakken vinden die nog slapen.
Soms zie je ze ook als je een composthoop uit elkaar haalt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1
vangen kan je hier doen in ons aquarium (appelslakken, maar je kan ze ook kan kopen in de dierenwinkel)

wil je een landslak kan bv een (afrikaanse) reuzenslak aanschaffen. op marktplaats staan ze vast wel
leuke dieren en je hebt niet eens een vergrootglas nodig (pas wel op want ze jongen als een gek) ;-)

misschien kan je aan wijngaarslakken komen, en deze redden van de dood in een keuken ergens ;-)

en anders heb je veel geluk en geduld nodig en zal je moeten graven naar een slak in winterslaap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding