waar kan ik een lijst van alle vogels vinden die voorkomen op het wad?

dus echt met alle vogels! en ook de vogels die langs trekken,

alvast bedankt

Toegevoegd na 3 uur:
ik bedoel dan wel de vogels die elk jaar weer langskomen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Mij lijkt het onmogelijk om ALLE vogels op een lijdt te hebben, en zeker als het soorten zijn die maar heel incidenteel overvliegen.
Wat mij het beste voor jou lijkt, is dat je een vogelboek hebt, waar ook watervogels en kustvogels in staan die in Europa voorkomen.
Als je naar de site van Vogelbescherming Nederland gaat (die zet ik hier onder bij 'Bron'), daar kun je ook een digitale vogelgids vinden.
Ikzelf houd ook erg veel van vogels (jongen 17 jaar) en ikzelf vind een vogelgids dat je gewoon mee kunt nemen veel fijner dan via internet. (en neem altijd een goede verrekijker mee als je echt wilt gaan vogelen! )

Als je nog vragen hebt, of je vindt dat ik niet duidelijk was/ben, dan mag je mij ook een berichtje sturen op mijn profiel van deze site.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bijvoorbeeld op deze site, op basis van informatie van ecomare.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me onmogelijk, gezien alle vogelsoorten die incidenteel langs trekken. Op waarneming.nl staan zeer veel waarnemingen. Som hebben plaatselijke vogelwerkgroepen een eigen identiteit. Als je een aantal van hun waarnemingslijsten samenvoegt kom je in de buurt. Ook per gebied zijn er lijsten, maar dat is een flink klusje om die honderden gebieden samen te voegen.
De meeste echte wadvogels zullen trouwens zomers naar de tiebreak trekken om te broeden. De Waddenzee is een goede pleisterplaats voor ze om eens flink aan te eten. De rosse grutto komt er in juni om vervolgens 7000 km zonder onderbreking naar zijn broedplaats te trekken.