Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik heb moeite om met mijn neus adem te halen, wat kan ik hiertegen doen?

Ik altijd het gevoel dat mijn neus vol zit. Zelfs als ik hem snuit zit hij nog steeds vol. Wat is er met mijn neus aan de hand??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
31.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Door je neus ademen is belangrijk, je neus is een soort filter.
Dat jij niet of niet goed door je neus kan ademhalen kan veel verschillende oorzaken hebben. Het kan een allergische reactie zijn waardoor je slijmvliezen wat opgezwollen zijn, of je bent chronisch verkouden.
Je raad je aan eens langs de huisarts te gaan als dit langer als een paar weken duurt en niet een ' gewone' verkoudheid is.
Ook kan je eens langs de apotheek, voor neusdruppels.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou Kaloba tegen de verkoudheid eens kunnen proberen. Een tijdje terug was ik niet echt heel verkouden maar mijn neus zat wel helemaal dicht waardoor ik moeite met ademen had maar ook eten niet goed kon proeven.
Ik ben bij de etos Kaloba gaan halen in druppelvorm en merkte na een paar dagen meteen verschil, het heeft een kleine week geduurd voordat mijn klachten helemaal over waren en ik weer goed kon ademen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Beterschap
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lekker even bij een drogist een neus spray halen.
Laat je daar even voorlichten wat je nodig hebt,er zijn zo veel soorten,er zit vast wel wat bij voor jou.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag neusspray niet langer dan één week gebruiken .
Misschien heb je last van poliepen uitgroeiingen aan het neusslijmvlies. Een arts kan die met een endoscoop zien. Ze kunnen door een KNO arts onder plaatselijke verdoving worden weggehaald.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Naast bovengenoemde zaken, kan het ook nog een scheefstaand tussenschot of te lang tussenschot zijn. Schijnt erfelijk te zijn en dezelfde klachten op te leveren. De oplossing hiervoor is een operatie waarbij het tussenschot verkort wordt, zodat de lucht weer vrij kan stromen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
gewoon oefenen,
en als het echt problemen opbrengt, ga dan even langs bij de huisarts.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik je veel neusdruppels? Als je die namelijk langer dan vijf dagen gebruikt is het effect juist averechts, dan krijg je een chronisch verstopte neus. Is dat niet het geval ga dan eerst eens naar je huisarts. Misschien is het een allergie voor huisstofmijt, kattenharen, o.i.d.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het kan zijn dat je verkouden bent en je slijmvliezen wat opgezwollen zijn door irritatie.

als dit tijdelijk is dan zou ik er niets aan doen, afgezien van een neusspray om te voorkomen dat de betreffende holtes gaat ontsteken (geen pretje kan ik je vertellen) ;-)

heb je hier ook buiten de verkoudheden last van dan zou ik even een afspraak met je huisarts maken zodat deze kan kijken waar het vandaan komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding