Gisteravond voor ik naar bed ging, woog ik 75,2 kg. Vanmorgen, woog ik 74,8 (ik was nog niet naar de wc geweest). Hoe kan dit?

Ik snap wel dat het één en ander 's nachts verteert, maar als er niks uit gaat, hoe kun je dan 's morgens lichter zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
18.1K

Het beste antwoord

Ook 's nachts werkt je lichaam gewoon door en verbrandt dus calorieën. Niet alleen wat je naar de wc brengt is wat het lichaam uit gaat. Dat plus het zweten en ademen en alles bij elkaar maakt dat je 's morgens lichter bent dan 's avonds omdat je 's nachts ook geen calorieën tot je neemt gaat het erg hard
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Je verdampt water, dat is het...

Toegevoegd na 1 minuut:
Met elke ademhaling en dat is dus 400 gram per nacht... klopt goed...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wanneer kun je dan je echte gewicht ontdekken?
Ha, die BrendaNadia;

Wat XiniX al zei. En anders wordt het misschien tijd voor een nieuwe weegschaal. Ik ga er tenminste van uit dat je niet in je bed geplast hebt....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een hele workout hoor. Draaien, zweten, dromen. Je wordt er soms moe van.

Mijn vraag echter is, waarom wil je en s'avonds en s'ochtend je gewicht weten? En dan nog op de komma letten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Schatje, als je wilt afvallen moet je niet zo vaak kijken op de weegschaal. Je moet je focus daar helemaal niet op leggen. Gewoon loslaten die hap. Omdat, elke gram die je niet kwijt bent is een teleurstelling, is een stressfactor. Van stress kom je aan.
Je wisselt namelijk continue van gewicht. Wel/niet toilet, zwaar getafeld, nog niet verteerd, warmte koude.
Gewoon loslaten en maar 1x per week kijken op vaste dag en tijdstip.
Dit is enkel en alleen vochtverlies. Je ademt vocht uit, en je transpireert. Die 400 gram valt nog mee, het kan best meer zijn gedurende een nacht.

De vertering die je noemt, heeft er helemaal niets mee te maken. Daarbij gaat geen gewicht verloren, tenzij je incontinent bent (of een baby bent). Maar da's geen vertering, da's ontlasting.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat dacht je van al dat kwijlen wat we doen 's nachts......
Cryofiel
14 jaar geleden
Het is mij in de afgelopen tien jaar maar twee of drie keer gebeurd dat mijn kussen nat was. Ik denk dat dat kwijlen dus erg meevalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga maar eens een nachtje op een plastic zak liggen ;-)
Mensen die met de mond dicht slapen kwijlen zelfs nauwelijks minder. Niet genoeg om je hele kussen nat te maken inderdaad, het verdampt namelijk ook weer, maar wel genoeg om af en toe een nieuw sloopje om je kussen te doen.
Je verliest snachts veel vocht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er kunnen verschillen in zitten door dat je vocht vast houdt,je weegt je zelf altijd op het zelfde moment ,dus in de ochtend nadat je naar het toilet geweest bent en zonder kleding.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Valt nog mee hoor. Ik verlies veel meer.
Puur vochtverlies door ademen en zweten.
Het is niet voor niest dat bij enkel glas het raam in de ochtend zeiknat is. En dat je je matras goed moet ventileren van onder. Anders staat de schimmel er zo in.

Want als je dus met 2 man in een bed slaapt verdamp je dus zo een liter samen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat komt door de tranpiratie!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
's Avonds ben je ook iets groter dan 's morgens. Dat komt doordat er vocht tussen je werfels komen (heb ik eens gehoord) en tja.. dat vocht weegt ook wat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry dat is niet waar.
Je bent 's avonds kleiner dan 's morgens.
Liggend is de zwaartekracht over je hele lichaam verdeelt, maar als je overdag staat en zit enzo is je ruggenwervel dus verticaal. Doordat je dan verticaal staat wordt het kraakbeen tussen je wervels ingedrukt en ben je 's avonds dus wat kleiner dan 's ochtends.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat klinkt ook geloofwaardig... hmz.. nou ja.. ik weet het niet precies hoor. Heb het ook maar gehoord ;)